Mediatraining Sport

De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

Bereik nieuwe doelen met de mediatraining sport!

Sporters worden voor hun prestaties regelmatig benaderd door de media. Om goed met journalisten om te kunnen gaan is er de mediatraining sport . Tijdens de training wordt de deelnemer gecoacht op verbaal en non-verbaal gebied. Een mediatraining sport maakt het een stuk makkelijker voor een sporter om de media te woord te staan. Vraag hier een kosteloos en vrijblijvend adviesgesprek aan!

mediatraining sport

Combineer mediatraining met sport

In sport is de mediatraining natuurlijk erg belangrijk. Mediatraining sport is gewoon een heel belangrijk onderdeel wat zeker niet overgeslagen mag worden. Een sporter moet tegenwoordig niet alleen meer goed zijn in zijn sport, maar hij moet de media ook goed te woord kunnen staan. Bijvoorbeeld in het voetbal is dit enorm belangrijk. Het is erg belangrijk dat coaches hun analyses op een goede manier overbrengen en niet zomaar hun spelers in het voetbal afvallen.Een voorbeeld van mediatraining sport is natuurlijk communicatietraining oefeningen. Deze oefeningen kunnen heel verschillend zijn. Wat erg belangrijk is, is dat deze oefeningen wel zinvol zijn; dat het niet een oefening is waar degenen die deze oefening doen niks aan hebben, maar echt iets waardoor ze beter worden. Het goed verwoorden van hun gedachten is hier erg belangrijk bij. Dit kunnen ze bijvoorbeeld oefenen door een uur lang precies op te schrijven wat ze denken
Een ander voorbeeld is leren communiceren in de sportwereld. Dit is erg belangrijk in mediatraining sport. Sporters leven namelijk in een speciaal soort wereld. De sportwereld is een hele andere soort wereld dan de gewone wereld. Zo is in de gewone wereld de concurrentiestrijd belangrijk, maar niet alles bepalend, dit in tegenstelling tot de sportwereld. Verder hebben mensen in de topsport ook vaak een bepaalde houding. Deze houding is dat ze niet goed zijn in verliezen. Ze zijn niet goed in het met tegenslagen omgaan. Hier zullen de sporters echter wel mee moeten leren leven, aangezien er geen winnaars kunnen zijn zonder verliezers in de sportwereld.
Een derde punt is het belang van vroeg beginnen in de mediatraining sport. Dit belang is vrij groot. Zo is het belangrijk dat er communicatietraining in het onderwijs wordt gegeven. Kinderen moet vroeg leren wat de bedoeling is. Als deze kinderen dit op het begin namelijk niet goed leren, zullen ze ook nooit goed kunnen communiceren in de media.

Een communicatie training voorbeeld is het sporters laten wennen aan de media. Zo zou het natuurlijk erg goed kunnen zijn dat sporters gedurende een maand 24 uur per dag gevolgd worden door de media. Op deze manier kunnen ze goed aan de media wennen. Hier zullen ze later erg veel profijt van hebben.

Mediatraining sport zorgt voor communicatie

Communicatietrainingen voor kinderen zijn dus zoals gezegd erg belangrijk in mediatraining sport. Wat het belang hiervan is, is dat ze ĂĽberhaupt leren om te kunnen communiceren, maar vooral ook dat ze leren hoe ze dit gaan verbeteren. Het alleen kunnen is namelijk niet genoeg. Het moet continu verbeterd worden. Als dit niet gebeurd blijft het niveau namelijk hetzelfde, en dit willen we absoluut niet. Er zijn vele verschillende manieren om je te blijven trainen in communiceren. Enkele voorbeelden heb ik hierboven al gegeven. Hier zou ik natuurlijk nog heel veel worden aan vuil kunnen maken, maar ik denk dat je met de bovenstaande trainingen al genoeg voorbeelden hebt om je communicatie te verbeteren.
Er zijn in de banenwereld helaas te weinig mensen die zich bezighouden met communicatie. Dit is erg jammer, aangezien deze wel nodig zijn. Er zijn erg veel communicatie vacatures, dus pak je kans! Mediatraining sport is namelijk erg belangrijk, want iedereen moet goed kunnen communiceren. Dus ook de sporters. Ook is het voor deze mensen enorm van belang dat ze goed in de media kunnen verschijnen. Het belang is de laatste jaren groter geworden omdat de mediaandacht voor sporters enorm is toegenomen. Dit is natuurlijk een logisch vervolg van de technologische ontwikkelingen.

De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

Vandaag nog een adviesgesprek en een offerte?
Doe geheel kosteloos en vrijblijvend een aanvraag:


    Hoe lang wilt u dat de training duurt?

    Hoeveel personen volgen de training?

    Plaats waar u de training wilt?

    Datum waarop u de training wilt?

    Contactpersoon

    Bedrijfsnaam

    Telefoonnummer

    Please leave this field empty.

    E-mail

    Opmerkingen







    Deel deze training:

    Op Linkedin: x werd dit gedeeld

    Facebook:
    x werd dit gedeeld

    en op Twitter: x werd dit gedeeld

    Email deze training:
    Deze training is geplaatst op: