Goedkoop Bedrijfsuitje

logomail
De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

Een goedkoop bedrijfsuitje voor het hele team vindt u hier!

Na harde arbeid is er ook een moment van rust. Om uw hele team de ontspanning te geven dat het verdient boekt u een bedrijfsuitje via Train je Team. Wij bieden niet alleen een goedkoop bedrijfsuitje, maar ook een dag waarin de deelnemers veel leren over zichzelf en elkaar. Tijdens een goedkoop bedrijfsuitje heeft het hele team plezier en wordt er tegelijkertijd aan teamontwikkeling gedaan. Kijk hier voor een goedkoop bedrijfsuitje en vraag een vrijblijvend en kosteloos adviesgesprek aan!

goedkoop bedrijfsuitje

Bedrijfsuitje leidt tot teamwork

Het zakenleven wordt vaak beschreven als hard waarbij veel wordt gevraagd van de werknemers. Een goed lopend bedrijf steunt namelijk op zijn medewerkers, van hen wordt dan ook verwacht dat zij allen hard werkende, gemotiveerde, competente individuen zijn. Echter met alleen getalenteerde individuen komt men er niet, van belang is ook de samenwerking. In sommige gevallen kunnen taken simpelweg niet door één persoon voldaan worden, teamwork is dan het sleutelwoord. Om samen te kunnen werken moet men elkaar kennen, elkaar vertrouwen en op elkaar kunnen bouwen. Zonder deze aspecten zal een werknemer nooit besluiten een ander om hulp te vragen en werk uit handen geven. Om teamwork te bereiken en medewerkers dus als team te laten werken wordt gebruik gemaakt van teambuilding oefeningen. Teambuilding tips worden vaak aangeleerd door middel van teambuilding opdrachten en vinden vaak plaats in de vorm van een bedrijfsuitje. Echter zoals hiervoor al gezegd is het zakenleven vaak hard. Managers vinden teamwork wel belangrijk, maar willen daar wel zo min mogelijk geld en moeite insteken. Er bestaan dan ook verschillende teambuilding ideeen. Leidinggevende kunnen kiezen uit dure, uitgebreide en luxueuze teamuitjes of een simpel, goedkoop bedrijfsuitje. Niet alleen voor de iets wat gierige managers kan een goedkoop bedrijfsuitje een goede optie zijn, zeker ook voor een enkele afdeling of een kleiner bedrijf die over een kleiner budget beschikt.

De reden van een bedrijfsuitje

Zoals genoemd zijn er verschillende varianten van bedrijfsuitjes. Een goedkoop bedrijfsuitje is er al vanaf 50 euro. In dit geval kan er worden gedacht aan teambuilding spelen zoals men die kent van de (basis)school, even terug in de tijd in een gymzaal of op een grasveld. Dit zou men kunnen plaatsen onder de simpele categorie teambuilding activiteiten kinderen. Het is namelijk kinderlijk gemakkelijk en dus vooral gezellig. Een impuls voor de gezelligheid, maar niet erg effectief, omdat men al snel teams vormt met de bekende collega’s en het contact erg oppervlakkig blijft. Daarnaast is het tegenwoordig erg belangrijk om niet al te suf te zijn, maar juist erg hip en vooruitstrevend. Met deze peilers in het achterhoofd kan dan worden gedacht in de richting van teambuilding spelletjes zoals de TV hits ‘Ik hou van Holland’ of ‘Wie is de mol’. Bij spellen als deze wordt ook vooral de focus gelegd op samen werken en samen lachen. De stress van het dagelijks leven wordt even achter gelaten en er wordt op een gezellige manier samen gewerkt naar een doel, dit kan zijn het winnen van een spel of het vinden van ‘de mol’.
Soms is het stressvolle zakenleven niet zo zeer het probleem, maar met name het onbekend zijn met elkaar. Door gebrek aan tijd of interesse kan het voorkomen dat er weinig wordt ingeleefd in de persoonlijke situatie van een ander. Dit kan op ten duur zorgen voor irritaties. Om dit te voorkomen is het belangrijk dat de focus ligt op onder andere de persoonlijke communicatie. De vele varianten van speurtochten zijn hiervoor de oplossing. Tijdens een wandeling in de vrije natuur zijn persoonlijke gesprekken onvermijdelijk. Een gesprek dat begint over de bloemetjes en de bijtjes zal zich al snel ontwikkelen tot een gesprek over iemands interesses, achtergrond en ervaringen. Het is hierbij van belang dat men aangewezen is op de aanwezigen, communicatiemiddelen als telefoons zijn dan ook absoluut niet bevorderlijk voor de gesprekken tijdens de wandeling.

De keerzijde van op de centen letten

De keerzijde van de medaille is bij een goedkoop bedrijfsuitje dat het niet heel educatief is, het zijn simpele spelen. Er wordt vooral gefocust op de sociale aspecten en de gezelligheid. Ontspanning en beweging is heel gezond, maar sommige bedrijven zien hun werknemers liever iets doen waarbij ze iets leren. Hierbij zijn workshops als schilderen, koken of kleien niet geheel doeltreffend. Men ziet de werknemers liever trainingen volgen. De collega’s leren zaken die bruikbaar zijn binnen hun baan en zeker ook te gebruiken zijn in het dagelijks leven. Dit zijn dus bijzonder bruikbare cursussen en natuurlijk ook gezellig, maar vaak is het prijskaartje iets groter, omdat het minder simpel in elkaar steekt. Het programma is intensiever en de begeleiding van hogere kwaliteit.

Er is hoop

Daar tegen over staan dan wel dat een goedkoop bedrijfsuitje andere voordelen heeft en het is sterk aan te raden deze als optie te behouden. Zoals gezegd worden bij deze varianten vooral de sfeer en de persoonlijke contacten gestimuleerd. Wanneer deze worden gestimuleerd tijdens zo’n dag wordt het mee genomen naar de werkvloer. De volgende dag zullen collega’s op een positievere manier te werk gaan als individu, maar vooral als groep. Dit stimuleert de prestaties. Omdat er weinig nieuws wordt aangeleerd, zal het effect slechts tijdelijk zijn. Het is dus belangrijk dat dit meer dan eens wordt uitgevoerd. Omdat aan deze activiteiten maar een klein prijskaartje hangt is het ook mogelijk om meerdere malen per jaar zo’n goedkoop bedrijfsuitje te plannen. Hierdoor zullen de effecten steeds opnieuw worden aangewakkerd. Mocht dit toch niet het gewenste effect hebben, kan er altijd worden nagedacht over een combinatie van beide. In plaats van een regelmatig terugkerend gezellig en vooral goedkoop bedrijfsuitje kan er worden gekozen om bijvoorbeeld het ene jaar een wat duurder en educatiever teambuilding programma aan te bieden en het jaar daarop weer een goedkopere variant. Hierdoor wordt in de loop der jaren educatie en sfeer als doelstelling afgewisseld en blijft het budget enigszins binnen de perken.
Geconcludeerd kan worden dat bedrijfsuitjes zeer belangrijk zijn om een bedrijf goed te laten functioneren. Individuen vormen de basis van een bedrijf, daarom zijn competente individuen onmisbaar. Deze individuen moeten echter wel samen kunnen werken op een goede manier. Zij moeten gestimuleerd worden samen te werken. Dit kan worden bereikt door
teambuilding aan te leren in de vorm van bedrijfsuitjes. Een bedrijfsuitje kent vele invullingen onder andere de activiteit, het doel en het prijskaartje. Goedkope bedrijfsuitjes worden sneller gekozen wanneer het doel is om werknemers onderling een betere sfeer te laten creëren en beter te leren communiceren op persoonlijk gebied. Hiervoor zijn de simpele, goedkope uitjes dan ook uitermate geschikt voor. Daarnaast zijn er bedrijven die zich bij een bedrijfsuitje een ander doel voor ogen houden, namelijk de educatieve waarde. Activiteiten als workshops en trainingen zijn hiervoor dan weer beter geschikt. Daarvoor zal een bedrijf dan wel een groter budget moeten uittrekken. Kortom, er is veel te zeggen over de variatie onder bedrijfuitjes, maar elke variant en elke doelstelling heeft een eigen prijskaartje.

De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

Vandaag nog een adviesgesprek en een offerte?
Doe geheel kosteloos en vrijblijvend een aanvraag:


Hoe lang wilt u dat de training duurt?

Hoeveel personen volgen de training?

Plaats waar u de training wilt?

Datum waarop u de training wilt?

Contactpersoon

Bedrijfsnaam

Telefoonnummer

Please leave this field empty.

E-mail

Opmerkingen







Deel deze training:

Op Linkedin: x werd dit gedeeld

Facebook:
x werd dit gedeeld

en op Twitter: x werd dit gedeeld

Email deze training:
Deze training is geplaatst op: