Mediatraining

logomail
De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

Bereik nieuwe doelen met de mediatraining!

Onze mediatraining is bedoeld voor mensen die regelmatig in de schijnwerpers staan en wel wat hulp kunnen gebruiken hoe ze het beste hiermee om kunnen gaan. Met behulp van een professioneel trainer leert u tijdens de mediatraining om journalisten op een zelfverzekerde en heldere manier te woord te staan. Interesse? Vraag hierbij een vrijblijvend en kosteloos adviesgesprek aan!

mediatraining

Mediatraining in praktijk

De media spelen een belangrijke rol. Vroeger was het nog voornamelijk de krant die een controlerende functie vervulde. Hierna werd de televisie een belangrijk medium. Tegenwoordig is internet niet meer weg te denken. Het laatste nieuws staat binnen enkele seconden online. Vele bronnen aan informatie zijn op het internet te vinden. Het is een belangrijke zaak dat met deze media goed omgegaan wordt. Welke informatie wordt er door de media verschaft? Wat betekent dit voor de betrokkenen? Ook maar een klein beetje aan foutieve informatie kan schadelijk zijn het bedrijf en de medewerkers. Het gebeurt wel eens dat een woordvoerder van een bedrijf op een verkeerde wijze te werk is gegaan. Er is bijvoorbeeld teveel informatie naar buiten gespeeld. Of er konden geen goede antwoorden worden gegeven op kritische vragen. Voor een bedrijf kan dit zorgen voor een slechte reputatie. Het doen van een mediatraining kan dit voorkomen. Tijdens de training wordt gekeken hoe men het beste kan reageren op pers en anderen. Door het doen van een mediatraining blijft een bedrijf altijd een aantal stappen voor.
In tijden dat de media een zeer belangrijke maatschappelijke rol vervullen, is het niet gek dat een mediatraining van grote waarde is. Tijdens de training leren deelnemers bijvoorbeeld om op een juiste manier een interviewer te woord te staan. Een woordvoerder heeft bijvoorbeeld veel baat bij een mediatraining. Het is van groot belang voor een bedrijf dat er de juiste informatie naar buiten wordt gespeeld. Een mediatraining helpt hierbij. Tijdens een mediatraining wordt er aan de hand van oefeningen uit de praktijk gewerkt aan een representatief voorkomen. Zowel aan de verbale als non-verbale communicatie wordt aandacht besteed. De juiste coaching is hierbij noodzakelijk. Een coach kan iemand sturen en tips geven tijdens de mediatraining. Elk bedrijf heeft belangen en wil in de media in een goed daglicht worden gesteld. Elk bedrijf heeft daarom ook wat aan een mediatraining.

Diverse bedrijfstrainingen

Er zijn verschillende bedrijfstrainingen die aan mediatraining doen. Een mediatraining kan voor een groep deelnemers zijn of voor een bepaald persoon. Vooral mensen die vaak extern communiceren hebben veel aan een mediatraining. Dit kunnen woordvoerders zijn, maar ook de directie van een bedrijf. Ook politici doen regelmatig een mediatraining om goed ingespeeld te zijn op kritische vragen. Tijdens een mediatraining wordt er veel gewerkt aan de presentatie van een persoon. De manier van presenteren is natuurlijk ook zeer belangrijk voor politici, omdat zij het vertrouwen moeten winnen van het publiek.
Een mediatraining is er in alle soorten en maten. Een mediatraining kan worden gedaan met een groep of met een bepaald persoon. Wanneer het wordt gedaan met een groep, is er ook sprake van teambuilding. De groep komt door teambuilding oefeningen dichter bij elkaar. Dit heeft weer een positief effect op de mediatraining. De deelnemers zijn beter op elkaar ingespeeld en iemand voelt zich vertrouwder in de omgeving. Dit zorgt ervoor dat iemand vol goede moed te werk kan gaan in de mediatraining.

Een mediatraining hoeft niet serieus en saai te zijn. Zo kan een mediatraining in de vorm van een bedrijfsuitje worden gegoten. Het doen van een mediatraining kan heel leuk en tegelijkertijd leerzaam zijn. De mediatraining kan in een informele sfeer plaatsvinden. De deelnemers hebben zo een leuk personeelsuitje gehad en hebben deze dag ook wat opgestoken. Het bedrijf slaat hiermee twee vliegen in een klap.

De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

Vandaag nog een adviesgesprek en een offerte?
Doe geheel kosteloos en vrijblijvend een aanvraag:


Hoe lang wilt u dat de training duurt?

Hoeveel personen volgen de training?

Plaats waar u de training wilt?

Datum waarop u de training wilt?

Contactpersoon

Bedrijfsnaam

Telefoonnummer

Please leave this field empty.

E-mail

Opmerkingen







Deel deze training:

Op Linkedin: x werd dit gedeeld

Facebook:
x werd dit gedeeld

en op Twitter: x werd dit gedeeld

Email deze training:
Deze training is geplaatst op: