Communicatie

De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

Een optimale communicatie binnen uw team!

Binnen een bedrijf werken mensen samen om tot bepaalde doelen te komen. Communicatie is hierbij de essentiële factor om de samenwerking tot een succes te maken. Onze communicatietraining is een uitstekende manier om de onderlinge communicatie te verbeteren. Bekijk de website voor meer informatie en vraag een vrijblijvende offerte aan!

communicatie

Wat is communicatie?

Communicatie is de productie, uitwisseling en betekenisgeving van boodschappen tussen mensen, die plaats vindt binnen een context van informationele, relationele en situationele factoren met als doel elkaar te beïnvloeden. Je kunt communiceren met tekensystemen en andere uitdrukkingsvormen. Communicatie is een informatie-uitwisselingsproces.
Communiceren = Info – coderen – zenden – ontvangen – decoderen – info.
Taal is een voorbeeld van een communicatie code. Belangrijk voor het communiceren is dat de ontvanger deze code begrijpt. Als je bijvoorbeeld een presentatie houdt is het erg belangrijk hoe tijdens de informatie verzonden wordt naar de toehoorder.

De ontvangen gecodeerde informatie dient aan de kant van de ontvanger gedecodeerd te worden. Dan wordt de betekenis van communicatie duidelijk, hierbij staat of valt een samenwerking. In het bedrijfsleven is het bij acquisitie erg belangrijk goed te communiceren. Ook is het van groot belang als manager goed te communiceren met de mensen die je managet. Hiervoor kun je een management training volgen.

Communiceren met jezelf

Wanneer mensen zich bewust zijn van zichzelf en hun omgeving en geen concentratieproblemen hebben heeft de communicatie tussen hen het meest succes. Om je bewustzijn te trainen kun je een mindfulness training volgen. Wanneer je tegen jezelf praat communiceer je met jezelf. Door goed tegen jezelf te spraten kun je ook beter plannen en omgaan met je tijd. Dit leer je tijdens een time management training. Positief communiceren met jezelf wordt ook geleerd tijdens NLP trainingen.

Ruis tijdens het communiceren

Hoe minder ruis tijdens het communiceren hoe meer charisma iemand uitstraalt. Tijdens het bevorderen van de communicatie binnen een team is het zaak de ruis weg te halen en de communicatiedoelstellingen gelijk te krijgen. Dit om uiteindelijk beter te kunnen samenwerken. Vaak word tijdens trainingen gebruik gemaakt van teambuilding, theater en drama oefeningen om de communicatie te optimaliseren. Communiceren is een belangrijk begrip in de bedrijfscultuur.

De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

Vandaag nog een adviesgesprek en een offerte?
Doe geheel kosteloos en vrijblijvend een aanvraag:


    Hoe lang wilt u dat de training duurt?

    Hoeveel personen volgen de training?

    Plaats waar u de training wilt?

    Datum waarop u de training wilt?

    Contactpersoon

    Bedrijfsnaam

    Telefoonnummer

    Please leave this field empty.

    E-mail

    Opmerkingen







    Deel deze training:

    Op Linkedin: x werd dit gedeeld

    Facebook:
    x werd dit gedeeld

    en op Twitter: x werd dit gedeeld

    Email deze training:
    Deze training is geplaatst op: